2017-03-28 | Pressmeddelande

Projektengagemang etablerar sig i Norrköping – ska växa i regionen

Teknik och arkitektkoncernen Projektengagemang fortsätter att expandera och nu vill företaget även etablera sig i Östergötland. Därför öppnar man nu ett kontor i Norrköping och fler ska anställas.

Projektengagemang har sedan starten 2006 fokuserat på att erbjuda konsulttjänster inom arkitektur, industri och energi, installation samt bygg och anläggning. Idag finns bolaget på ett 30-tal orter i Sverige och nyligen anställde Projektengagemang sin tusende medarbetare.

Den som leder satsningen heter Marie Westerholm och är nytillträdd regionchef för Projektengagemangs affärsområde Projektledning i Östergötland. Hon kommer tidigare från fastighetsbranschen och har i många år arbetat som fastighetschef. Nu vill hon hjälpa Projektengagemang att växa och det behövs kompetenta medarbetare.

­­­– Det är oerhört spännande att få leda denna satsning. Vi har som mål att inom de närmaste åren bli en av de stora lokala aktörerna. Det är en stor utmaning men jag tror på Projektengagemang som idé och är man en person som drivs av frihet under ansvar och har viljan att forma sin egen framtid är det en otroligt bra arbetsplats, säger Marie Westerholm, regionchef Projektengagemang Projektledning i Östergötland.

I Norrköping kommer Projektengagemang att arbeta inom en rad områden, främst projekt- och byggledning, besiktning, mark, installation samt anläggning. Det nya kontoret ligger på Korsgatan 2e i Pronova.