2017-03-08 | Pressmeddelande

Projektengagemang når ny milstolpe med tusen anställda

Teknik- och arkitektkoncernen Projektengagemang grundades 2006 men är redan en av de främsta aktörerna inom samhällsbyggnad och industri i Sverige. Efter ett framgångsrikt år med drygt en miljard i omsättning har bolaget nu även anställt sin tusende medarbetare. Hon heter Filippa Persson och arbetar som miljö- och energikonsult på kontoret i Stockholm.

Projektengagemang har sedan starten fokuserat på att erbjuda konsulttjänster inom bland annat arkitektur, industri, energi och infrastruktur. I dag finns bolaget på ett 30-tal orter i Sverige och nyligen anställde Projektengagemang sin tusende medarbetare, vilket är en viktig milstolpe på resan mot att bli ett av de ledande konsultföretagen i Sverige.

– Det är med stolthet vi välkomnar vår tusende medarbetare till Projektengagemang. Våra anställda är företagets absolut viktigaste resurs. Utan nytänkande, ambitiösa och kunniga kollegor skulle Projektengagemang inte vara där vi är idag, säger Per-Arne Gustavsson, vd och koncernchef, Projektengagemang.

– Projektengagemang är ett mycket spännande företag och det märks att vi är ett av de snabbast växande bolagen i branschen. Jag känner att det finns stora möjligheter till att få vara del av lärorika och utmanande projekt, säger Projektengagemangs tusende medarbetare Filippa Persson.